Czym jest hejt w sieci?
Hejt w sieci to agresywne zachowanie wobec innych użytkowników internetu, polegające na obrażaniu, szkalowaniu, ośmieszaniu, a także grożeniu i zastraszaniu. Hejt jest zwykle skierowany przeciwko osobom publicznym, celebrytom, politykom, ale również przeciwko zwykłym użytkownikom internetu.
Cel szkolenia: podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności w zakresie przeciwdziałania hejtu w sieci oraz wprowadzenie rozwiązań mających na celu ujednolicenie polityki firmy w zakresie mowy nienawiści.
Adresatami szkolenia są osoby zajmujące się na co dzień prowadzeniem mediów społecznościowych.
Szkolenie podzielone jest na trzy moduły: wykład, ćwiczenia, stadia przypadku.
Zakres tematyczny szkolenia
- Zasady budowania relacji z użytkownikami mediów społecznościowych.
- Hejting, trolling, mowa nienawiści – klasyfikacja, przykłady, odpowiedzialność karna i cywilna.
- Phising – zjawisko kradzieży tożsamości osoby prywatnej i instytucji. Zasady skutecznej ochrony przed kradzieżą tożsamości.
- Etapy powstawania sytuacji kryzysowych w mediach społecznościowych:
- pułapka planowania postów,
- ustalanie czasów reakcji na negatywne komentarze,
- przygotowanie szablonów odpowiedzi na komentarze krytyczne.
5. Źródła kryzysów w mediach społecznościowych:
- rola administratora/redaktora treści w źródle kryzysu,
- problem fałszywych kont w mediach społecznościowych,
- komentarze na innych grupach, fanpagea-ch i właściwa reakcja na nie,
6. Zasady rozwiązywania sytuacji trudnych i kryzysowych w mediach społecznościowych:
- zasada 5 kroków,
- budowanie procedur przeciwdziałających pojawianiu się sytuacji kryzysowych,
- regulacje prawne; w tym regulaminy fanpage-ów, ochrona prawna, netykieta.
7. Źródła hejtu w sieci i obrona przed hejtem:
- czym jest hejt i jakie są jego źródła,
- zasady angażowania użytkowników w celu zatrzymania hejtu, mowy nienawiści i obrażania innych w mediach społecznościowych,
- prawne zagadnienia z reakcją na mowę nienawiści, obrażanie i pomawianie.
Hejt w sieci – ta książka jest świetną encyklopedią!
Czytelnik znajdzie w publikacji wiele modelowych rozwiązań i cennych rad. Dzięki nim dowie się, jak określić potencjalne źródło kryzysu i w jaki sposób na niego odpowiednio reagować, jak współpracować z dziennikarzami i przygotować poprawny komunikat prasowy. W książce znajdują się także przydatne wzory sprostowań, oświadczeń i oficjalnych informacji, które z pewnością ograniczą eskalację problemów i pomogą niwelować straty wizerunkowe każdej organizacji.
Wydawnictwo Presscom
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
Wzięcie udziału w szkoleniu dotyczącym hejtu w sieci może przynieść wiele korzyści, zarówno osobistych, jak i społecznych. Znajdziesz kilka kilka powodów, dlaczego warto wziąć udział w takim szkoleniu!
Zrozumienie problemu hejtu w sieci – szkolenie pozwala na zgłębienie tematu i zrozumienie, jakie zachowania są uznawane za hejtowanie, jakie mogą być jego przyczyny i skutki, jakie formy przybiera hejt w sieci, jakie osoby są narażone na hejtowanie itp.
Poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności
Szkolenie pozwala na zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie reagowania na hejt w sieci, w tym jak zapobiegać hejtowi, jak radzić sobie z hejterami, jak chronić swoje dane osobowe i prywatność, jakie kroki podjąć, gdy staniemy się ofiarą hejtu w sieci itp.
Współpraca z innymi ludźmi
Szkolenie daje okazję do nawiązania kontaktów i współpracy z ludźmi, którzy również są zainteresowani problemem hejtu w sieci. Można wymienić się doświadczeniami, poglądami i opiniami na temat hejtowania i wspólnie działać na rzecz zmniejszenia jego występowania.